Jumaat, 30 November 2012

Kehangatan Perlawanan Malaysia vs Indonesia

Piala AFF Suzuki 2012

AFF SUZUKI CUP 2012


Group B
TeamMP W D LGFGAPts
Indonesia2110324
Singapore2101313
Malaysia2101443
Laos2011361








Kehangatan perlawanan terakhir Kumpulan B Piala AFF Suzuki 2012 makin terasa getarannya. Pelbagai perang psikologi telah dimainkan sama ada melalui media massa dan penyokong kedua-kedua pasukan. 
Kebangkitan pasukan Malaysia yang membenam pasukan Laos telah merisaukan pasukan Indonesia. Hal ini menyebabkan persatuan bolasepak di Indonesia telah memohon FAM untuk memilih Stadium berkecuali bagi perlawanan Malaysia - Indonesia. Alasan mereka adalah risau mereka akan diapa-apakan oleh penyokong Malaysia. Di puak penyokong Malaysia pula, mereka menganggap alasan itu tidak boleh terima kerana Malaysia tetap bermain di Stadium GBK walaupun terima pelabagi ugutan sehingga terpaksa menaiki Baracudda pada edisi lepas. Perang psikologi ini juga adalah disebabkan oleh kerisauau pasukan Indonesia ke atas pasukan Singapura yang begitu yakin mampu menewaskan pasukan Laos. 

Bagi pasukan Singapura pula, kebanyakan penyokong mereka mengharapkan salah satu pasukan, Malaysia atau Indonesia kalah dan dalam masa yang sama pasukan mereka menang ke atas Laos sekaligus mereka layak ke perlawanan separuh akhir. Disebabkan itu, kebanyakan penyokong mereka memuji kebangkitan pasukan Malaysia dan Indonesia pada perlawanan kedua pasukan B.

Bagi Laos pula, mereka hanya mengharapkan pasukan Indonesia menewaskan Malaysia dan dalam masa yang sama mereka mampu menewaskan pasukan Singapura.  Jika ini berlaku, pasukan mereka akan mengiringi pasukan Indonesia ke separuh akhir. Bagi mereka, jika Indonesia mampu menewaskan Singapura, mengapa mereka tidak mampu berbuat demikian??

Namun, di kem Malaysia, pemain mereka kembali bersemangat dalam pertemuan terakhir Kumpulan B. Walaupun keyakinan sudah kembali ke puncak, namun mereka harus fokus pada perlawanan terakhir. Kesilapan sedikit mampu menghancurkan harapan mereka. Hanya kemenangan ke atas Indonesia akan melayakkan Harimau Malaya ke perlawana separuh akhir. 

Harapan pasukan Harimau Malaya adalah Stadium Nasional Bukit Jalil dipenuhi oleh penyokong Malaysia dalam menaikkan moral pasukan Harimau Malaya. 

BUSUK-BUSUK HARIMAU MALAYA, ORANG KITA JUGA.


Khamis, 29 November 2012

NGAUMAN HARIMAU MALAYA - Mampukah Hazwani Syamimi dan Arie Vans Tunaikan janji mereka??

Harimau Malaya Terjaga Dari Lena

Safee Sali



Seperti yang sedia maklum, pasukan Harimau Malaya melakar kemenangan bergaya ke atas pasukan Laos semalam dengan jaringan 4-1. Ternyata ancaman dan amaran dari pengurus pasukan Laos sehari sebelum perlawanan yang mengatakan pasukan Malaysia tidak akan mampu mengalahkan Laos ternyata meleset. Malah pasukan Harimau Malaya mampu menjaring jumlah gol yang agak besar.
Kemenangan tersebut juga sebenarnya memberi mesej kepada pasukan jiran Indonesia untuk tidak memperlekehkan kemampuan Malaysia hanya kerana pasukan Indonesia berjaya menewaskan pasukan Singapura (Pasukan yang menewaskan Malaysia).
Kemenangan Malaysia sebenarnya disebabkan beberapa faktor. Antaranya kejayaan Shakir memainkan peranan sebagai pemain tengah yang membantu Safiq mendapat ruang untuk mengawal dan menghantar bola. Di samping banyak kesilapan yang dilakukan oleh pemain Laos.
Namun sebenarnya, apa yang menjadi tumpuan adalah dua remaja Malaysia; Hazwani Syamimi dan Arie Vans yang secara terang-terangan membuat janji bodoh. Hazwani - Berjanji bogel di Pavillion KL, Arie Vans - Potong 'anu'nya, jika Malaysia menang. Apakah mereka akan menjadi seperti Jefri Pain yang berjanji potong "anu"nya jika Pandalela menang pingat di Olimpik.??


Janji Arie Van

SELAMANYA HARIMAU MALAYA
BUSUK-BUSUK HARIMAU MALAYA, ORANG KITA JUGA



Rabu, 28 November 2012

Tentang Jiwa

Tentang Jiwa

Tentang Jiwa

Rasulullah bersabda yang bermaksud;
“Hindarilah sifat dengki kerana ia akan memakan amalan kamu sebagaimana api memakan kayu yang kering.” (HR Bukhari dan Muslim)
Antara penyakit yang bersarang di jiwa
  1. Ada kebencian dalam hati.
  2. Ada permusuhan dalam diri.
  3. Ada dengki yang mendominasi.

Menurut imam Al-Ghazali terdapat banyak tanda penyakit hati antaranya :-

Pertama: 
Memiliki ilmu yang tidak bermanfaat. Ilmunya tidak berguna baginya dan tidak menjadikannya lebih dekat kepada Allah swt.

Kedua: 
Mempunyai hati yang tidak boleh khusyuk ketika melakukan ibadah.

Ketiga: Memiliki nafsu yang tidak pernah kenyang.


Namun begitu, untuk mengubati hati ada 5 perkara:

Pertama: Membaca Al-Quran dan maknanya.

Kedua: Dirikanlah solat malam.

Ketiga : Berkumpul dengan orang soleh.

Keempat : Perbanyakkan berpuasa

Kelima : Zikir Malam dipanjangkan


Selasa, 27 November 2012

Resepi Udang Kesturi

Udang Kesturi

Udang Kesturi


Bahan 1:

  • 4 Ekor Udang besar
  • 1 labu bawang besar (dihiris)
  • 3 batang serai (Diketuk)
  • 5 Tangkai kacang pis
  • 5 biji limau kesturi (diambil airnya)
  • Garam secukup rasa

Bahan 2: (Bagi Menumis)
  • 5 biji cili api (ditumbuk)
  • 3 biji cili merah (dihiris)
  • 1 biji cili hijau (dihiris)
  • 2 sudu makan minyak masak

Cara Membuat:
  1. Panaskan minyak dan tumiskan serai dan bahan 2 sehingga wangi
  2. Masukkan udang, kacang pis, bawang besar dan garam. Kacau sehingga rata
  3. Tutupkan api dan tuangkan air limau kesturi. Kemudian kacau lagi
  4. Sedia dihidangkan

Sumber : Chef Hanieliza

Pergh!! Panjangnya Lidah Beliau

Lidah Panjang

Chanel Tapper telah mencatatkan diri beliau di dalam Guinness Book Record, kerana memiliki lidah yang terpanjang di dunia iaitu sepanjang 13 cm. Mari kita tengok gambarnya. 


Lidah Panjang

Lidah Panjang

Lidah Panjang

Lidah Panjang

Lidah Panjang

Lidah Panjang

Lidah Panjang

Lidah Panjang

Lidah Panjang

Lidah Panjang

Lidah Panjang

Marah Punya Pasal

Call Call!!

Jangan Marah


Sewaktu duduk layan citer lawak, teringat masa wat program bersama rakan-rakan se'consultant'. Ada cerita yang paling lawak yang sukar saya lupakan... Saya rasa nk kongsikan sahaja citer ni..

Citer ni berlaku sewaktu kami melaksanakan satu program team building di Batang Kali...
Situasi tu kalau x salah kami sedang bersiap untuk wat aktiviti jungle trecking.. Dijadikan citer, si kawan tersebut sedang berbual dlm telefon.

Tetiba saja si kawan itu dengan nada yang marah dan garang bersuara..
"DAH TU NAK BUAT MACAMANA?? AKU ANGKAT DIE TAK CALL!!"
Kami yang berada dalam bilik tetiba tersenyap sejuta bahasa... tanpa dirancang, kami semua tergelak beramai²....
Mana tak nya, ayat die guna amat salah... Sepatutnya die kata, "dah tu nk buat macamana, aku call die x angkat.."
Tetapi mungkin terlalu marah, fokus ayatnya dh bercelaru..
MOral of the story, fikir dulu sebelum cakap..
Hahahaha...

Isnin, 26 November 2012

HARIMAU MALAYA AKAN BANGKIT?

Harimau Malaya Pasti Mengaum?

Harimau Malaya


Pastinya pelbagai andaian, pendapat dan kesimpulan yang diilhamkan oleh peminat sukan bolasepak Malaysia selepas perlawanan membabitkan pasukan Malaysia menentang Singapura yang memihak kepada pasukan seberang Tambak Johor tersebut dengan jaringan 3-0..

Jaringan yang agak besar di Stadium Bukit Jalil seumpama tidak boleh diterima oleh peminat bolasepak Malaysia. Ada yang mengatakan pasukan Malaysia dah jadi 'lauk' di Asia Tenggara sehingga wujud nama baru seperti Harimau Menguap, Harimau Malasnya dan pelbagai lagi Tidak kurang juga menyatakan Malaysia dh kembali kepada zaman kejatuhan seiring dengan kejatuhan Ranking Fifa (163). Ada juga pendapat mengatakan bahawa kekalahan tersebut adalah berpunca ketidakfokusan pemain yang mudah melakukan kesilapan kecil sehinggakan memudahkan pasukan Singapura mudah mencari 3 gol.

Selain itu, pendapat lain mengatakan kekalahan pasukan Malaysia adalah disebabkan tiadanya keserasian kerana Dato' Raja menggunakan tatktik yang berbeza di setiap perlawanan persahabatan bagi mengelak dihidu oleh pasukan lawan. Hal ini menyebabkan pemain mudah keliru dan kurang serasi.

Namun begitu ada juga  yang berkeyakinan yang Harimau Malaya akan bangkit seperti edisi lepas di mana perlawanan pertama kita dibelasah pasukan Indonesia dengan jaringan 5-1 dan akhirnya kita juara menentang pasukan Indonesia. Segalanya terpulang kepada perancangan Dato' Raja dalam memastikan kegemilangan pasukan Malaysia terus gemilang di peringkat Asia Tenggara.

Tidak perlulah kita menghentam pasukan Harimau Malaya @ Malaysia di atas kekalahan tersebut. Kita ambillah semangat penyokong pasukan Garuda @ Indonesia yang sentiasa memberi sokongan walaupun mereka tahu yang pasukan mereka tidak setanding pasukan lawan.

Yang pasti, kita tanamkan keyakinan yang Malaysia akan kembali MENGAUM dan MENGGANAS. Kepada peminat setia bolasepak Harimau Malaya, ayuh!! kita GEGARKAN STADIUM BUKIT JALIL.
SELAMANYA HARIMAU MALAYA!

Selamanya Harimau Malaya


Mencari Muka Surat Dalam Al-Quran

Kaedah Mencari Muka Surat Juzuk Dalam Al-Quran


Al-Quran


Al-Quran adalah peninggalan Rasulullah SAW kpd kita semua umatnya. Ada 2 benda yg Nabi Muhammad s.a.w tinggalkan kepada kita iaitu Al-Quran dan juga Sunnah utk kita semua amalkan. Berapa kali korang baca Al-Quran sehari? 1 kali? 2 kali atau dalam solat sahaja? Pahala paling senang nk dapat adalah melalui pembacaan Al-Quran kerana setiap huruf diberikan 10 pahala, tambahan pula Al_Quran adalah kalam Allah (dtg daripada Allah sendiri bukan diciptakan manusia) 

Tip yg nk kongsikan ni adalah cara utk menghafal muka surat setiap juzuk Al-Quran. Memang menakjubkan kerana hanya dengan menggunakan formula matematik ringkas, kita dapat 
tau muka surat setiap juzuk Al-Quran. 


Jom sama2 kita belajar... 

Contoh 1 
Jika anda ingin mengetahui Juzuk 5 di halaman ke berapa: 
5-1 = 4, 4 perlu didarab dengan 2 jadi 4 x 2 = 8 
Letakkan no 2 selepas jawapan. 
Jadi, juzuk 5 adalah pada halaman 82 
Sekarang lihat pada Quran dan anda akan lihat Juzuk 5 bermula pada halaman 82. Menarikkan? 

Contoh 2 
Jika anda ingin mengetahui Juzuk 10 di halaman ke berapa: 
10-1 = 9, 9 perlu didarab dengan 2 jadi 9 x 2 = 18 
Letakkan no 2 selepas jawapan. 
Jadi, juzuk 10 adalah pada halaman 182 

Contoh 3 
Jika anda ingin mengetahui Juzuk 23 di halaman ke berapa: 
23-1 = 22, 22 perlu didarab dengan 2 jadi 22 x 2 = 44 
Letakkan no 2 selepas jawapan. 
Jadi, juzuk 23 adalah pada halaman 442 

Subhanallah, memang menakjubkan kan kawan2. Sama2 kita kongsikan kepada kawan2 kita, adik2 kita, famili2 kita supaya kita sama2 mendapat pahala... 

Dipanjangkan info ini..moga dipanjangkan pahala bagi yg menulisnya. 

Jumaat, 23 November 2012

Santapan Minda

Santapan Minda

Santapan Minda



Tiada siapa yang paling pandai dan paling bodoh di dunia  ini kerana  setiap  yang  pandai itu boleh menjadi  bodoh  dan  setiap yang bodoh itu boleh menjadi pandai

Setiap  jiwa  yang  dilahirkan  telah tertanam dengan benih  untuk  mencapai  keunggulan  hidup. Tetapi benih itu tidak akan tumbuh seandainya tidak dibajai dengan keberanian

Benarlah usaha itu tangga kejayaan. Tetapi jika tiada kesungguhan dan niat bukan kerana Allah, samalah  seperti  anda  menggunakan  tangga untuk turun ke bawah

Orang  yang  cemerlang  melihat  setiap  halangan sebagai peluang untuk mengasah potensi, manakala orang  yang  tidak  cemerlang  menganggap setiap halangan  sebagai  alasan  yang  menyebabkan kemundurannya

Tidak semua yang kita ingin mampu kita perolehi sebagaimana  tidak  semua  yang  kita perolehi adalah yang kita inginkan

Sumber : Fairlady Shania

Khamis, 22 November 2012

Doa Petang

Bacaan Doa Petang




DOA HARI ASYURA

Doa Hari Asyura (10 Muharam)


Doa Hari Asyura

Dengan nama Allah Yang Maha Pengasih lagi Maha Penyayang.
Maha Suci Allah sepenuh 'Mizan' (timbangan), setinggi ilmu, sebanyak keredhaan dan setimbang Arasy. Tiada tempat untuk menyelamatkan diri dan bersandar melainkan kepada Allah dan Maha Suci Allah sebanyak bilangan yang genap dan ganjil dan sebanyak bilangan kalimah yang sempurna kesemuanya.Daku memohon keselamatan daripada-Mu dengan Rahmat-Mu, Wahai Allah yang Maha Penyayang! Dan tiada daya dan kekuatan melainkan dengan keizinan Allah Yang Maha Tinggi dan Maha Besar. Cukuplah Allah pemeliharaku, tempatku berpegang dan sebaik-baik pemberi pertolongan. Selawat Allah ke atas nabi-Mu, sebaik-baik ciptaan-Nya, penghulu kami Muhammad dan ke atas ahli keluarga dan para sahabat keseluruhannya. Dan segala pujian milik Allah, Tuhan seluruh alam!

Menghilangkan Pahit Peria

Menghilangkan Pahit Peria

Sayur Peria (Momordica Chantia)


Sebut sahaja sayur peria, kita mesti terbayang akan kepahitannya. Bak kata orang tua zaman dahulu kala, kalau tak pahit bukan ubat namanya.
Kebiasannya sayur peria digunakan untuk mengurangkan kadar kandungan gula dalam badan. Disebabkan itu, ramai penghidap kencing manis akan mengamalkan makan sayur peria. Namun ramai juga tidak mengamalkannya kerana rasanya agak pahit.
Petua untuk menghilang pahit peria adalah merendamkan sayur peria (yang telah dipotong) dengan air garam lebih kurang 20 minit  dan toskan sebelum dimasak.


Doa Pagi

Bacaan Doa Pagi





Rabu, 21 November 2012

Apakah Pandangan Kita Tentang Dosa?

Dosa 

Menghindari Dosa



Kepekaan terhadap sesuatu menjadi ukuran terhadap nilai sesebuah masyarakat. Masyarakat yang dibentuk oleh Nabi sangat sensitif terhadap ajaran Islam. Seruan untuk jihad disambut dengan rela hati. Mereka sanggup mengorbankan harta dan diri mereka kerana menegakkan agama Allah. Mereka berlumba-lumba mengerjakankebajikan dan ketaatan walau sekecil mana sekalipun. Kepada mereka semua kebajikan adalah suruhan Allah. Pada masa yang sama mereka menjauhi segala larangan sama ada yang besar atau kecil. Besar atau kecilnya larangan pada mereka sama sahaja kerana semua itu adalah larangan Allah. Lantaran kepekaan terhadap suruhan dan larangan Allah, mereka sangat takut untuk mengerjakan maksiat walau kesalahan yang kecil sekalipun. Jika mereka membuat kesalahan dan dosa walaupun kecil, mereka merasakan tertekan seolah-olah gunung Uhud akan menimpa dirinya. Apatah lagi jika dosa yang besar.

Masyarakat sekarang sudah banyak berbeza. Kebanyakannya tidak peka terhadap ajaran Islam. Walaupun telah melakukan dosa besar yang sangat banyak, namun dirasakan seperti seekor lalat yang menghinggap batang hidungnya, seolah-olah tidak ada apa-apa. Ini berbeza sekali dengan generasi awal yang merasakan akan dihempap gunung hanya melakukan dosa yang kecil.

Betapa Nabi Adam menangis beratus-ratus tahun hanya melakukan satu dosa sahaja iaitu memakan buah khuldi yang dilarang oleh Allah, sehinggakan airmata tangisannya mengalir menjadi sungai dan laut yang dapat kita manfaatkan hingga dewasa ini. Bagaimanakah keadaan kita adakah kita menangis setelah melakukan dosa bukan setakat satu malahan tidak terkira dosa yang dilakukan? Hisablah diri sebelum kita dihisab.

Sumber : Fairlady Shania

Resepi Ayam Gajus

Ayam Gajus

Ayam Gajus


Bahan 1:

  • 600gram isi ayam (Dipotong dadu)
  • 1 sudu tepung jagung
  • 1 sudu teh garam
Bahan 2:
  • 100 gram kacang gajus goreng
  • 3 tangkai cili kering (Dipotong)
  • 2 labu bawang besar Hollang (Dipotong dadu kasar)
  • 4 ulas bawang putih (Dihiris)
  • 2 inci halia (Dihiris)
  • 1 biji capsicum hijau
  • 3 sudu sos tiram
  • 2 sudu makan sos tomato
  • 1/4 cawan air
  • 2 sudu makan minyak masak
Cara Membuat:
  1. Gaulkan isi ayam dengan garam dan tepung jagung.
  2. Panaskan minyak dan gorengkan ayam sehingga garing dan ketepikan.
  3. Goreng lada kering sehingga garing dan ketepikan.
  4. Tumis halia dan bawang putih sehingga garing dan masukkan bawang besar.
  5. Masukkan capsicum, isi ayam , sos tiram, sos tomato dan sedikit air.
  6. Biarkan kering dan tutup api.
  7. Masukkan kacang gajus dan kacau rata.
  8. Sedia dihidang untuk keluarga dan kawan-kawan

Pratikal Boikot Produk Israel?

Boikot Ekonomi Israel

Made In Israel


Petikan Artikel Dari Laman Buku Seorang Sahabat:

‎"Boikot-boikot ni tak praktikal..." kata seorang teman kepada saya baru-baru ini.

"Mengapa?" tanya saya.

"Kalau kita boikot produk-produk tu, kita juga yang susah. Bukankah anak-anak kita juga yang bekerja dengan syarikat-syarikat berkenaan?" jawabnya dengan satu soalan.
Saya terdiam. Ada logiknya.

"Kita belum kuat, jangan cari penyakit,"tambahnya lagi.

"Kalau begitu bagaimana kita hendak melahirkan kebencian tehadap Zionis?" kata saya.

"Perlukah kebencian dilahirkan?"

"Kalau kebencian tidak dilahirkan, apa maknanya?"
Dia pula diam.

"Kalau awak setuju dengan kempen boikot produk Yahudi ni...ada cara lain?"

"Kita tak boleh buat apa-apa,"ujarnya selamba.
Sikap inactivenya itu mengingatkan saya satu kisah yang saya dengar diceritakan dalam satu rancangan TV9 oleh Ustaz Zamri

"Mantop" satu ketika dahulu. Kisah bagaimana ketika Nabi Ibrahim a.s dibakar oleh Raja Namrud dengan api besar. Melihat api besar itu, seekor burung kecil segera mengambil air dengan paruhnya yang kecil lalu dititiskannya ke atas nyalaan api besar itu.
Perbuatan burung kecil itu ditertawakan oleh burung-burung yang lebih besar.

"Apa gunanya air yang setitis itu?" Burung besar menyindir.

"Untuk memadamkan api yang membakar kekasih Allah Nabi Ibrahim," jawab burung kecil.

"Ha..ha..ha usaha yang sia-sia! Adakah api yang sebesar itu mampu dipadamkan oleh setitis air?" ejek burung besar lagi.
Anda tahu apa jawapan burung kecil?
Jawapannya begini:

"Aku yakin bahawa Allah tidak akan bertanya kepadaku apakah dengan usahaku api itu berjaya dipadamkan, tetapi Allah pasti bertanya apa yang telah aku lakukan untuk memadamkan api itu...

"Mendengar jawapan burung kecil itu, sekalian burung yang besar terdiam.

Ya, kalau kita umpama "si burung kecil" dalam usaha memerangi kekejaman Yahudi... siramlah walau "setitis air" untuk memadamkan keganasan.

Carilah BUKTI dan SAKSI keperihatinan kita terhadap nasib umat Islam dihadapan Allah nanti.



PRAY FOR GAZA!!

LIRIK LAGU NEGERI PERAK

Lirik Lagu Negeri Perak

Bendera Negeri Perak


Dilanjutkan Allah Usianya Sultan
Adil dan Murah Memerintah Watan
Ditaati Rakyat Kiri dan Kanan
Iman Yang Soleh Allah Kurniakan
Allah Berkati Perak Ridzuan
Allah Selamatkan Negeri dan Sultan 

Selasa, 20 November 2012

Real Man or Real Woman?

Real Man or Real Woman?

Agak-agak koranglah, ni lelaki tulen atau perempuan tulen atau gambar super impose?

Body Builder

Body Builder

Body Builder

Body Builder

Body Builder

Body Builder

SIFAT SOMBONG MERUGIKAN

Sifat Sombong Merugikan




Apabila kita tidak  berilmu, kita harus mengamalkan sifat merendahkan diri untuk belajar.  Kita tidak boleh menjadi orang sombong, kerana dengan kesombongan itu, kita akan menjadi orang bodoh. Sekalipun seseorang itu mempunyai ilmu yang mencapai tahap ijazah kedoktoran (PhD), jika dia sombong, ijazah kedoktorannya itu tidak akan menjadikan  dia lebih bijaksana. Hal  ini  kerana,  orang sombong dengan ilmunya  tidak akan suka ditegur dan dibetulkan. Dia  merasakan dirinya sentiasa benar dalam semua perkara. Maka jika dia tersalah, dia akan kekal dalam kesalahan itu. Dia juga tidak suka menadah ilmu daripada orang yang dirasakannya lebih rendah tahap ilmunya. Maka ilmunya tidak akan meningkat dan berkembang, tetapi akan beku atau hanya menjurus pada satu-satu bidang yang dia pakar sahaja.
 
Lain halnya dengan ahli ilmu yang tawaduk atau merendah diri. Seorang yang tawaduk akan sanggup menadah ilmu daripada siapa saja. Dia juga rela ditegur dan dikritik. Kepada orang yang merendah diri, Allah akan berikan padanya hati yang lapang, fikiran yang cerdas dan perasaan yang tenang untuk mendapat ilmu yang banyak.
 
Ilmu akan meninggikan darjat seseorang di sisi Allah dan manusia tetapi dengan syarat, orang itu merendah diri. Namun sekiranya dia  angkuh, tunggulah, ilmu itu yang akan menghenyaknya ke bawah. Ingatlah, rasa tidak berilmu adalah pakaian peribadi orang yang benar-benar berilmu.  

Lirik Lagu Negeri Pulau Pinang

Lirik Lagu Negeri Pulau Pinang

Bendera Pulau Pinang


Selamat Tuhan kurniakan
Selamat Pulau Pinang
Negeri ku yang mulia
Ku taat dan setia
Aman dan bahagia

Majulah jayalah
Negeri ku yang ku cinta
Bersatu dan bersama
Untuk negeri kita

How to assess how well a person's sexual performance?


How to assess how well a person's sexual performance? 
(FOR MARRIED READER ONLY)

How to assess how well a person's sexual performance?


Apparently the determining factor is not always as good as what foreplay, long penetration or penis size. 

Many factors determine fabulous / lack of performance of a person when in bed. For women, beware if you have six marks quoted from the All Women Stalk, because it could be your bad partner in lovemaking. 

1. Too Concerned with Yourself 
If you are afraid to appear naked in front of her husband; uneasy when having sex with the lights on or do not allow the pair touched certain parts of the body: it could be a sign that your poor sexual performance. The most important thing in sex is to feel good about yourself and your partner. If too many things to worry about when making love, a sense of comfort that will not be obtained. In order to really enjoy sex, try to be more confident and comfortable with your skin and body. 

2. Do not Want to Say What You Want 
Not only make you look 'earned' during sex, but also your partner. Saying what we want in love is difficult; either because of embarrassment or fear of offended spouse. But communicating the sex is very important. Silence will only make you feel dissatisfied and disillusioned with partner, without her knowing why. 

3. Do not Know What You Want 
It may sound strange, why someone could not know what she wanted? But in sex, it can happen. You do not know what kind of sex position that you like, the body which can increase arousal when touched spouse, when you feel comfortable to have sex. The way to find out is not afraid to experiment. Maybe some sex positions or foreplay does not make you uncomfortable, but by trying, so you and your partner know if it is good or bad for your sex life. 

4. Do not Want to Take Over Control 
Sex activity involves two people, so when you let your husband continues to control, you are not a good lover. Men are more active during sex, but occasionally he would like it if you were in control. If it's too passive, sex will feel boring and not fun for both partners. You do not need to be dominant or overly aggressive, but try to occasionally take the first move, either during foreplay, sex or afterwards. 

5. Laughing During Sex 
Chuckles could break the tension during sex, especially for newlyweds. Laughter is also a sign that you enjoy and see sex as something fun. Even so, giggle or laugh (like a shy schoolboy) during sex, it could be a disaster. You will create an intimate moment that should be changed so romantic and childish jokes. 

6. Too Quiet 
Silence is also one of the signs you are a bad partner to have sex. Why? Silent action that will make your partner thinks he can not satisfy you, or the performance is not good in bed. How often do you make a sound during sex with a partner? If rare, consider again. According to the study, a woman's voice could help men get orgasms. 

In a study conducted by Brewer, G. And Hendrie, CA, found that women who speak out during sex (conscious or not) is actually not to express their own enjoyment. Women speak precisely to help partners achieve climax.


LIRIK LAGU WILAYAH PERSEKUTUAN

Lirik Lagu Wilayah Persekutuan

Bendera Wilayah Persekutuan
Bendera Wilayah Persekutuan Labuan

Bendera Wilayah Persekutuan Kuala Lumpur
Bendera Wilayah Persekutuan Putrajaya








Inilah Wilayah Bumi Yang Bertuah
Maju Membangun Dijulang Megah
Aman Sentosa Di Sepanjang Masa
Teguh Disemai Sentiasa

Membara Semangat Setiap Warganya
Cergas Mindanya Semangat Waja
Pada Wilayah Ditumpah Setia
Hormat Hormati Penuh Mesra

Bersatulah
Berbaktilah
Semua Warga Wilayah

Sayangilah
Lindungilah
Sepenuh Jiwa Raga

Kita Jaga Keharmonian Semua
Maju Sejahtera
Wilayah Persekutuan

LIRIK LAGU NEGERI SELANGOR

Lirik Lagu Negeri Selangor

Bendera Selangor


Duli Yang Maha Mulia
Selamat di atas takhta

Allah lanjutkan usia Tuanku
Rakyat mohon restu

Bawah Duli Tuanku
Bahagia selama-lamanya

Aman dan sentosa
Duli Yang Maha Mulia

LIRIK LAGU NEGERI SEMBILAN

Berkatlah Yang Dipertuan Besar Negeri Sembilan

Bendera Negeri Sembilan


Berkatlah Yang di-Pertuan Besar di Negeri Sembilan
Kurniai Sihat Dan Makmur
Kasihi Rakyat Lanjutkan Umur
Akan Berkati Sekalian Yang Setia
Musuhnya Habis Binasa
Berkatlah Yang di-pertuan Besar Di Negeri Sembilan